torsdag, februari 16, 2006

Att duscha... är inte så lätt som man kan tro
Del: 1

Man ska inte ta saker för givet!

Vi ska inte tro att vår västerländska standard är självklar. Hur skulle du göra om sanitetsinredningen i din lägenhet plötsligt slutade fungera eller om din spis och ugn inte kunde användas samtidigt utan att alla proppar skulle gå. En bekant till mig stöter regelbundet på en liten utmaning i sin vardag... I hennes lägenhet finns nämligen ingen dusch!

Nej nej nej, det är ingen studentbostad där duschen finns i gemensamma utrymmen. Det finns ingen dusch hon kan använda i hela huset! Hennes toaletteten är för övrigt inrymd i ett en kvm stort utrymme i trappuppgången.

Denna bloggserie kommer således handla om D:s utmaningar att finna platser att duscha på. Idag till exempel frågade hon mig om hon kunde ta en dusch hos mig, trots att hon precis hade duschat, men hon får ju duscha i förebygande syfte om tillfälle inte ges resten av veckan.

Dagens duschtillfälle:

Gemensant duschutrymme i en närliggande korridor för studenter

D:s kommentar: "Jag känner ju en del folk som bor i korridor... där är det bara att gå in å duscha... jag kan ju portkoden"

Inga kommentarer: