måndag, november 21, 2005

Tycka synd om sig själv

Dä ä synn om mäj.

Jag har blivit förkyld plus att jag har "fuldag" (vissa vet vad jag snackar om). Det hjälper i alla fall att jag befinner mig i Ungern omringad av pastellfärgade overaller å neonrosa jackor! Andra saker gör det bättre också, till exempel känns det så skönt att få tillhöra det pratsamma folket för en gångs skull. Tidigare när jag har befunnit mig i sydligare delar av Europa har jag känt mig som den där tråkiga tysta Svensken. Nu däremot är det vi som håller låda... det här folket är till och med tystare än oss! Ibland kommer vi dock på, när folk stirrar på oss, att vi har klämt ur sig nåt internationellt ord som till exempel tuberculos (gloendes på en karl med fruktansväd hosta). Vi glömmer också bort att kroppsspråket är internationellt när vi gör gester mot hakan å skrattar å pekar på skäggiga damen... vi gör ingen vidare reklam för Sverige.

Inga kommentarer: