söndag, november 27, 2005

"The skägg in the brevlåda" theory

"Det här är inge bra... du borde verkligen tänka om... vad fan håller du på med?" Säger jag till mig själv.

Lyssnar jag på mig själv?... Så fan heller.

Jag lider av så kallad kognitiv dissonas... men jag väljer (vilket är det vanligaste) att ändra min attityd istället för mitt beteende.

Jag har kommit fram till att jag gillar att lura mig själv...
...det funkar alldeles utmärkt ett bra tag!

Man ska tänka långsiktigt... men det är ju förfan inge kul!

Håller man på å tänker så hela tiden blir det inget gjort. Det bästa är att prova först, man kan upptäcka massa kul genom att prova!

Prova. Funkar det så funkar det. Funkar det inte så funkar det inte. Kom ihåg att man får ALLTID ändra sig.

Jobbiga konsekvenser? Vaddå? Vad är det?

Inga kommentarer: