söndag, januari 08, 2006

Tur i spel... Otur i kärlek?

Igårkväll på Kvarterskrogen i Stenkullen kommer en avdankad hårdrockare fram till BlackJackbordet där jag sitter och jobbar. Han har 70 spänn i handen, ser lite tveksam och osäker ut och har nog haft ett hårt liv.

Han: Vad är minsta insatsen?

Jag: 20 är minsta insatsen.

Han: Jaha, får jag marker för det här då.

Jag ger honom tre 20marker och en 10marker. Han tittar fundersamt på den svarta 10markern och läger sedan en 20marker på en ruta. Han vinner nästan genast några tjugor och samlar ihop sina marker för att gå därifrån. Men då tvekar han, tittar å mig och säger:

Han: Om man har otur i spel så har man tur i kärlek.

...Varvid han satsar alla sina marker.

Han ser sorgsen ut när han vinner både på det vanliga spelet och på over/under. Sedan tittar han uppgivet på mig, växlar sina marker vilka nu är värda 200 kr, tackar för sig och går därifrån.

Han ville nog inte vinna 140 spänn. Han ville nog bara ha en tjej.

2 kommentarer:

Anna sa...

Shit. Jag blev nästan lite rörd där. Du får se till att han förlorar om han kommer igen.

oscar sa...

Hahaha. Hahaha, ja vad annat kan man säga?